فیزیکال فست ، جشنواره بین المللی تئاتر فیزیکال است که هر ساله در اواخر ماه می و اوایل ماه ژوئن در لیورپول و توسط گروه تئاتر Tmesis برگزار می شود.
این جشنواره در طول 8 روز برای گروه های شرکت کننده کارگاه های منحصر به فرد ، اجرا های تئاتر ، تئاتر خیابانی و نشست ها را توسط هنرمندان شناخته شده برگزار می کند.
فیزیکال فست تنها جشنواره مطرح اروپایی در نوع خود است که متخصصان تئاتر فیزیکال ، هنرمندان محلی و ملی و بین المللی را توانسته گرد خو بیاورد.
یک سازمان هنری –تئاتری غیر دولتی مستقر در لس آنجلس و کالیفرنیاست که با کارگاه های آموزشی و اجراها به تمام دنیا سفر می کند
فعالیت های آنان به چند بخش : تئاتر مظلومان - تئاتر درمانی – رقص و مراسم های خلاق تئاتری است.
تصویر شماره 1 - کارگاه تئاتر افغانستان - 2009
در بخشی از توضیحات این گروه برای معرفی خود آمده است :
ما از تئاتر برای ایجاد آداب و رسوم ها استفاده می کنیم و اجازه می دهیم که شرکت کنندگان خود و جامعه ی اطراف خویش را بازسازی کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.
این گروه در جنوب کالیفرنیا با سازمان های اجتماعی فعالیت می کند و برای اجرای پروژه ها از جوانان و خانواده های آنان کمک می گیرد.
تیم اجرایی گروه ایمیجین اکشن از هنرمندان سراسر ایالات متحده .کانادا و جهان تشکیل شده است.
تصویر شماره 2- کارگاه تئاتر - پاکستان
تصویر شماره 3- کارگاه تئاتر - واشنگتن دی سی
ایمیجین اکشن تا به حال در کشورهای افغانستان-کلمبیا-هند-فلسطین-ایرلند شمالی-گواتمالا-چین-انگلستان-ایتالیا-اسپانیا-نروژ-دانمارک-بلژِک-فرانسه-اتریش-گرجستان-کرواسی و هلند فعالیت داشته است.
تصویر شماره 4 - کارگاه تئاتر -هلند
تصویر شماره 5 - کارگاه خلاق تئاتر- کرواسی
هکتور آریستازابال
مغز متفکر این گروه هکتور آریستازابال است که متولد کلمبیاست .او در شورای صلح کلمبیا برای قربانیان شکنجه و در زمینه ی تئلار مظلومان و آموزش تئاتر بر اساس ایده های آگوستوبوال فعالیت می کند. هکتور در سال 2012 جایزه ی معتبر " اتو رنه کاستیو" که جایزه ی تئاتر سیاسی است را دریافت کرده.
Equal Voices "نام گروهی است که در معرفی خود آورده اند :
ما با جدیت و پرشور در مورد فراگیری ، کار نو آورانه و ایجاد یک چشم اتداز خوب از لحاظ زیبایی شناسی فعالیت می کنیم.ما فضایی را ایجاد می کنیم که صدای همه به صورت مساوی و با عدالت شنیده شود."صداهای برابر" یک گروه از هنرمندان و دست اندرکاران است که دور هم جمع شده اند برای ارائه ی با کیفیت بالای پرفورمنس ، کارگاه ها و آموزش ها.
این گروه به عنوان یک گروه آزاد به صورت گسترده با قدمت 10 سال است که در انگلستان و اروپا فعالیت می کند.Equal Voices با گروه های پرفورمنس ، دانشگاه ها ، مدارس و سازمان های خیریه فعالیت می کند و درآمد خود را از طریق برگزاری کارگاه ها ، برنامه ریزی های هنری و پروژه های رسانه ای برای شرکت ها و سازمان ها فراهم می آورد.
چرخ فعالیت این گروه و ساخته و پرداخته شدن ایده ها در این گروه توسط 5 نفر می چرخد.
لورا هاگی :
فیلمساز و کارگردان تئاتر.کروگراف و مدرس کارگاه ها
او در انگلستان و اروپا به عنوان یک دنسر و بازیگر فیزیکال تئاتر شناخته می شود که به مدت 10 سال است فعالیت می کند.
اندی داگان :
آهنگساز .بازیگر و مدرس دوره ها و کارگاه ها
او در حال حاضر با سه گروه موسیقی
The pigeon detective
The black sea
و the mothers of god
فعالیت می کند.
فران وودکاک :
آهنگساز و تهیه کننده
جو ماریکان :
تهیه کننده و مدیر برنامه ها
الکس لودج :
نویسنده . دراماتورژ . بازیگر و مدیر برگزاری کارگاه ها
او در موسسه ی بین المللی ادبیات مدرن فعالیت می کند و نمایشنامه های کوتاه او در سراسر انگلستان و نیوزلند به اجرا در آمده است.
"ضرب و شتم قلب و اعضای بدن" نام آخرین اثر این گروه می باشد که در اکتبر 2014 در دانشگاه Waikato و آکادمی گالاگر در همیلتون نیوزلند توسط دانشجویان سال سوم مطالعات تئاتر به روی صحنه رفت.
الکس لدج این کار را دراماتورژی کرد و داگان موسیقی آن را ساخت.کارگردانی این پروژه بر عهده ی لورا هاگی بود.
یازدهم آذرماه، تفاهمنامهای میان رادیو نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی با حضور مدیران این دو مرکز امضا شد تاهمکاریهای گستردهای در جهت اعطاء و ارتقاء تئاتر میان این سازمانها شکل بگیرد
بر اساس این تفاهمنامه، امکان پخش آنونس نمایشهای روی صحنه توسط گروههای نمایشی در چندین نوبت به وجود میآید.
در اینراستا، سایت ایران تئاتر در گفتوگو با جعفر تاجیک، کارشناس، تهیهکننده و مدیر تولید در رادیو نمایش، شرایط استاندارد تولید و پخش این آنونسها را جویا شد. این آنونسها باید از این قوانین و موارد پیروی کنند:
-حالتی طرحواره، ترکیبی منطقی و بافتی منسجم داشته باشد.
-غیر تقلیدی و خلاقانه باشد.
-شنونده را کنجکاو و به خود جلب کند.
-شروع و پایان مشخص و قاطع داشته باشد.
-مدت آن طولانی نباشد (یعنی میان 30 ثانیه تا یک دقیقه).
-ضرب آهنگ مناسب و ترجیحاً با تحرک داشته باشد.
-در تقطیعها ( قطعه بندی اجزا) رعایت اندازه و کوتاهی بشود (افت ریتم در طول آنونس احساس نشود.)
-از فرودهای لحظه ای در طول جمله موسیقی برای میکس کلام استفاده شود (نقاط تدوین مناسب مقتضی حس و دریافت مخاطب باشد.)
-با طراوت و فاقد حزن و سنگینی و وقفه بیمورد باشد
.-شلوغ، پر عنصر و گوش آزار نباشد (صداها مبهم نباشند و قطعات کلامی به طور موازی میکس نشوند.)
-عناصر تکرار شونده بیمورد، اجزاء زائد و حشر کلامی ملال آور نداشته باشد.
-تناوب حسی بین قطعات و اجزا احساس نشود (مثلاً ناگهان موسیقی سنتی در ادامه الکترونیک شود.)
-با جلوههای صوتی به خوبی رنگ آمیزی شود.
-طرز میکساژ از لحاظ فنی مطلوب باشد (پرش در تدوین، آسیب دیدگی ریتم، خوردگی طنین، فیدبک اضافه، فید و تضعیف نامناسب موسیقی و ... احساس نشود.)
-سطح صدا در طول آنونس هماهنگ باشد.
-کیفیت صدا (صدای گوینده، موسیقی شفاف و فاقد نویز و اشکال باشد. فیلتر غیر طبیعی به صدا داده نشود.)
نخستین سوگواره نمایشی و آئینهای مذهبی خمسه فراخوان داد.
فرهنگسرای ابن سینا با هدف و رویکرد ارتقاء فرهنگ دینی و تثبیت هنر نمایش در میان شهروندان عزیز تهرانی، نخستین سوگواره نمایشهای آئینی خمسه به شرح زیر برگزار میکند:
موضوعات سوگواره:
سوگواره آئینی خمسه با محوریت سوگواره ائمه اطهار (سلام ا... علیه) برگزارمی شود.
تبصره: متون و طرحهای نمایشی با موضوعات زندگانی خمسه آل عبا (پنج تن) (سلام ا... علیه) در اولویت خواهند بود.
اهداف:
حمایت از نمایشهای مذهبی
ارتقاء اخلاق شهروندی با بهره گیری از فرامین ائمه اطهار (سلام ا... علیه)
ترویج فرهنگ مهربانی با بهرهمندی از سیره امامان معصوم و پیشوایان دینی با استفاده از هنر نمایش
توجه به شعار سال، مبنی بر تبیین سیاست مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ
بخشهای سوگواره:
سوگواره آئینی خمسه، با برگزاری دو بخش پذیرای متون و فیلمهای نمایشی خواهد بود:
الف) بخش صحنهای
ب) بخش میدانی: شامل نمایشهای خیابانی، تعزیه، نقالی و پرده خوانی
لازم به ذکر است بخشهای صحنهای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار میشود.
مقررات:
ارائه مجوز کتبی نویسنده و یا ناشر متون نمایشی بخش صحنهای یا خیابانی الزامی است.
تکمیل و ارائه فرم شرکت در سوگواره به منزله پذیرش شرایط، قوانین و زمانبندی آن است.
سوگواره در فرهنگسراها، اماکن عمومی و بوستانهای تهران برگزار میشود.
آثار صحنهای در صورت تائید حداقل هفت اجرا در ایام برگزاری سوگواره در یکی از فرهنگسراهای تهران خواهند داشت.
گروههای متقاضی بخش صحنهای لازم است سه نسخه از نمایشنامه خود را در تاریخ مقرر در فراخوان به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند. همچنین ستاد برگزاری پذیرای فیلم نمایشهای صحنهای که آماده اجرای میباشند خواهد بود.
گروههای تئاتر خیابانی و تعزیه میبایست سه نسخه از فیلم اثر خود را بر روی لوح فشرده حداکثر تا ۲۴ مهرماه به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.
به گروههای صحنهای راه یافته به بخش نهایی تا سقف ۴۰ میلیون ریال و به گروههای خیابانی و تعزیه تا سقف ۱۵ میلیون ریال به تشخیص ستاد برگزاری کمک هزینه پرداخت میشود.
زمان بندی سوگواره:
مهلت ارسال متون نمایشی و فیلم آثار: ۲۴ مهرماه
زمان اعلام نتایج بازخوانی: ۳۰ مهرماه
زمان برگزاری سوگواره: آبان و آذر و دی ۹۳ (محرم و صفر)
نحوه شرکت در سوگواره:
متقاضیان باید مدارک مورد نیاز جهت شرکت در سوگواره را به دبیرخانه به نشانی:
تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین شمالی، فرهنگسرای ابن سینا تحویل نمایند. تلفن: ۰۲۱۸۸۳۶۳۰۳۲
مدارک ثبت نام:
سه نسخه تایپ شده از نمایشنامه یا سه نسخه لوح فشرده از فیلم اثر
مجوز کتبی نویسنده یا ناشر نمایشنامه
فرم شرکت در نخستین سوگواره نمایشی و آئینهای مذهبی خمسه به صورت فایل Pdf ضمیمه شده است.
نویسنده تندرو و تلخ هفته نامه شلمچه و دوکوهه و یا سازنده فیلم های پرفروش سینمایی ؟
منتقد جسور و بی پروای معضلات اجتماعی و سازنده مستند ˝فقر و فحشا˝ یا سازنده فیلمی مانند ˝رسوایی˝ با تعداد قابل توجهی از صحنه های ناهمخوان با فرهنگ ایرانی؟
مسعود ده نمکی واقعی کدام یکی از این هاست ؟
سینمای ما چقدر به او مدیون است و چقدر به بودنش نیاز دارد ؟
مسعود ده نمکی یکی از پدیده های عجیب معاصر است ،
مردی که از منتهی الیه جاده تندروی به سمت دیگر جاده راه پیدا کرد و سازنده پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران شد !
مردی که شیوه غیرمدنی و زننده اعتراض هایش در دهه هفتاد را کسی از یاد نبرده است ،حالا هنرمند دل نازکی شده که از نقدهایی که به فیلمش می شود رنجیده و اعلام می کند خسته شده و دیگر نمی خواهد در سینما فعالیت کند !
اما مگر کسی هم حاضر است فیلم های آقای ده نمکی را نقد کند ؟! کمتر منتقد کاربلدی را دیده ایم که حاضر باشد در باره آثار شبه سینمایی ایشان دست به قلم نقد ببرد و واژه آرایی کند .
از نظر جامعه منتقدین آثار ایشان اساسا نسبت چندانی با سینما ندارد و به قول مسعود فراستی آثاری " ماقبل نقد" هستند . فیلم هایی عموما فاقد فیلمنامه که صرفا مجموعه ای از شوخی های متوالی دم دستی و گاه بسیار زننده هستند و چشم امیدشان به مخاطب گریزان از سینماست ، و البته هرگز روند اکران را با رقابتی برابر پشت سر نگذاشته اند .
"خراجی ها"ی یک که شاید بهترین و کامل ترین اثر ده نمکی باشد ، فیلمی بود با انواع شوخی های تکراری . فیلمی که به رغم توهین های مکرر به عرصه حماسه دفاع مقدس – برای نمونه شوخی شنیع اشتباه گرفتن بوی ... با بوی مواد بمب شیمیایی – و با وجود انبوهی از اشتباهات تاریخی ، حداقل داستانی داشت و انسجامی نسبی
البته به لطف معرفی یک قهرمان نصفه و نیمه – مجید سوزوکی – در دل سینمای قهرمان گریز ما ، موفقیت تجاری شگرفی را رقم زد . توفیق تجاری گسترده و بسیار دور از انتظار این فیلم راه را برای ده نمکی باز کرد تا "اخراجی ها"ی بعدی را بسازد ، و بعد "رسوایی" و حالا "معراجی ها "را .
آقای ده نمکی خود بهتر از هرکسی می داند سطح کیفی آثارش در چه حد و حدودی است . قطعا در این سال ها آنقدر فیلم خوب دیده که بداند مشخصات و ویژگی های یک اثر ماندگار و استاندارد در هیچ یک از فیلم ها و سریال هایی که ساخته دیده نمی شود .
کارگردانی که بی اعتنا به قواعد فیلمسازی صرفا تمایل دارد خواسته ها و ایده های خود را تصویری کند و به لطف روابطی که دارد و کسی از آنها باخبر نیست فرصت پیدا می کند پشت سر هم فیلم بسازد ، گزینه مناسبی برای نجات دادن سینمای ایران نیست !
آقای ده نمکی قطعا می داند که سردار فاتح جنگ های نابرابر است . همین حالا تازه ترین ساخته ایشان – "معراجی ها" – که منتخبی از سکانس های سریال" معراجی ها" محصول صدا و سیمای جمهوری اسلامی است در بیش از هشتاد سینمای کشور در حال اکران است ، یعنی دو سوم سینماهای فعال و البته بهترین آنها در حال نمایش فیلم های ایشانند و این شرایط اکران تفاوت فاحشی دارد با وضعیت فیلمی مانند "خط ویژه" که در پانزده سینما اکران شد و تا کنون نیمی از سالن های خود را هم از دست داده است ! آقای ده نمکی قطعا می داند بمباران تبلیغاتی مخاطبین توسط رسانه ملی ! و دعوت گسترده و دائمی مردم به دیدن فیلم جدید ایشان سهمی بسزا در فروش میلیاردی فیلمش دارد . خوب است آقای ده نمکی خیلی ساده هزینه تبلیغات تلویزیونی که برای فیلمش می شود را محاسبه و با فروش فیلمش مقایسه کند ، آن وقت خیلی ساده و سریع معلوم می شود "معراجی ها" فیلمی پرفروش است یا فیلمی که حتی هزینه های تبلیغاتش را – که از جیب مردم می رود – تامین نکرده است .
مسعود ده نمکی که در سال های نه چندان دور همراه با همفکرانش به سینماها حمله می کرد و فیلم پایین می کشید و شیشه می شکست ، حالا بدل به عنصری فرهنگی شده و این دستاوردی بسیار مبارک و تغییری بسیار قابل ستایش است . اما اگر ایشان فکر می کند باید همان رویه را در سینمای امروز هم ادامه بدهد و با تفرعنی درونی و تواضعی ساختگی سینمای ایران را تهدید به از دست دادن "اخراجی ها "و "معراجی ها"ی بعدی کند ، بسیار در اشتباه است . سینمایی که ناصر تقوایی و بهرام بیضایی و بهرام توکلی و شهرام مکری و کیانوش عیاری و ابوالحسن داوودی و ... برای فیلم ساختن در آن با مشکلاتی پرشمار روبرو هستند اما هرگز ناله نمی کنند و تهدید به رفتن نکرده اند ، سینمایی که نسل تازه اش هوای تازه و دل انگیزی را به سینمای ایران آورده اند ، قطعا نیاز به نجات دهنده ای از جنس مسعود ده نمکی ندارد .
نه آقای ده نمکی ، سخت در اشتباهید ، با فیلم نساختن شما سینمای ایران هرگز ضرر نخواهد کرد . پس اگر خسته شده اید از این که دیگران ضعف های فیلم هایتان را می بینند ، دو راه بیشتر ندارید : فیلم نسازید ، یا "فیلم" بسازید ...
نمایش "سلسله ی موشها" به کارگردانی جواد انصاری زاده از 15 فروردین ماه در پلاتو آفتاب بندرعباس به روی صحنه می رود.
این نمایش تک بازیگر است و زندگی خدمتکاری را روایت میکند که اربابش مرده، اما او همچنان به اربابی خیالی خدمت میکند.
جواد انصاریزاده، نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «سلسله موشها»گفت:
قصد من از اجرای چنین داستانی، به تصویر کشیدن زندگی ماشینی انسانهای امروز است، افرادی که همواره در حال کار کردن هستند و لحظهای سکون ندارند.
انصاریزاده با اشاره به اینکه «سلسله موشها» با هزینه شخصی روی صحنه میرود، اظهار داشت: طاهره رحیمی یکی از افرادی است که ما را در مسائل مالی حمایت میکند، در حال حاضر به اجرای فروردین و اردیبهشت نمایش در بندرعباس فکر میکنیم که قرار است از 15 اسفند پیش فروش بلیط نمایش آغاز شود، پس از اجراهای عمومی، اجرای نمایش در شهرهای مختلف را آغاز میکنیم و در صورت ارسال دعوتنامه به کشورهای بلاروس و مجارستان نیز میرویم.
میثم دامنزه:بازیگر
علی شهبازی:موسیقی
علی کوزهگر:نور
فرنوش کاتوزیان:طراح لباس
صدیقه سلیمانی: طراح گریم
و غفور ملکی نصیرایی
جواد انصاریزاده را در اجرای این نمایش یاری میدهند.
نمایشگاه عکس دومین مسابقه عکس عاشورایی به زودی برگزار می شود
واحد تجسمی این حوزه اسامی هنرمندانی را که آثار آنان به نمایشگاه عکس دومین مسابقه عکس عاشورایی راه پیدا کرد، اعلام نمود.
امیرمسعود ابری، احسان رنجبری، حلیمه پای بر پی، ساغر لشکری، زهرا باسره، طیبه اسپید، مسعود صادقی، علی شهیدی زاده تختی، فاطمه بناکار، فرحناز پور اسماعیلی رفسنجانی، مجتبی حسن زاده، محمد اکبری زاده کهتکی، محمد بشیریان زاده، محمدرضا مرادی، مهدی ناظری و مهدی نهنگ افرادی هستند که آثارشان به نمایشگاه عکس دومین مسابقه عکس عاشورایی راه یافت.
گفتنی است این نمایشگاه هفته آینده برگزار خواهد شد.
جشنواره دانشجویی تئاتر سوره که در خرداد ماه 93 شش ساله میشود فراخوان داد.
دبیر خانه این جشنواره با پیوند فضای دانشجویی به فضای حرفه ای، سعی در حمایت از دانشجویان خلاق دارد.
ششمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره در بر دارنده نه بخش- صحنه، نمایش عروسکی، نمایشنامه خوانی، مونولوگ، نمایش نامه نویسی، آسمان سوره، تبلیغات، پژوهش، اسکیس صحنه و طراحی لباس است.
همچنین لازم به ذکر است، حضور در کلیه بخش ها به غیر از بخش صحنه ای و آسمان سوره رقابت به صورت بین دانشگاهی است. این جشنواره از 3 تا 12 خرداد ماه هزار و سیصد و نود و سه در دانشگاه سوره برگزار می شود. متن فراخوان به صورت کامل در زیر آورده شده است:
اهداف جشنواره :
توجه به ارزشهای اخلاقی و انسانی در هنر متعهد ایرانی توجه به مفاهیم متعدد و پیشرو در سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه به مفاهیم متعدد در ادبیات مقاومت تنوع موضوعات گوناگون در بستر زندگی و نزدیکی آن ها با محوریت حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی
بدان که تئاتر تماشایی همواره سکویی بوده است وسط میدانی تا دو انسان چالش دراماتیک خود را برای برقراری یک توازن آرمانی پی بگیرند. به این مناسبت هسته ی مرکزی صحنه همیشه انسان بوده است. می دانی؟ دراین میان تئاتری مرا جذب می کند که با دلاوری در برابر معیار های غاصبانه و معادلات کهن سنتی (بگیر ارباب و رعیتی) بایستد. که این تازه آغاز راه است. زیرا که افسون آن تعهد نامرئی تنها به جنبه های تخریبی تئاتر نیست. به این است که ببینیم تعهد ما تا چه پایه قادر به ساختن یک نمای جدید است. پس ساختن! که ما به ازایی برای خراب کردن است. یعنی تئاتر متعهد حامل نظم نوینی است که بنیادش ریشه های فرهنگی یک قوم، و رویش به ماورای عادات است، به آنچه مستقیم به دنیای بغرنج و آزمون های ناکام نسل ما مربوط می شود. چنین است که تئاتر متعهد نماینده آئینه مند ملت است. زنده یاد اکبر رادی- نامه های همشهری
شرایط و مدارک عمومی شرکت در جشنواره
• متقاضیان شرکت در جشنواره باید دانشجو یا فارغ التحصیل پس از خرداد 1391 یکی از مراکز آموزش عالی باشند . • حضور در بخش صحنه ای و آسمان سوره تنها مختص به دانشجویان و یا فارغ التحصیلان دانشگاه سوره خواهد بود و در بخش های دیگر رقابت به صورت بین دانشگاهی انجام میگیرد . • ارائه ی گواهی اشتغال به تحصیل (به غیر از دانشجویان دانشگاه سوره) و پرکردن فرم شرکت در جشنواره الزامی است • در بخش صحنه و برای نمایشنامه های چاپ شده ارائه ی تحلیل اثر و طرح اجرایی الزامی است. • متقاضیان می بایست مجوز نویسنده، مترجم و یا ناشر اثر خود را در هنگام ثبت نام به دبیرخانه تحویل دهند . • پس از اعلام نتایج بازخوانی متون تغییر در شرایط متقاضیان ) تعویض کارگردان اثر، درخواست کارگردان مشترک و (... امکان پذیر نیست . • پر کردن فرم شرکت در جشنواره به معنای پذیرش شرایط جشنواره است و هرگونه تناقض در مدارک باعث حذف اثر توسط دبیرخانه جشنواره خواهد شد.
بخش صحنه
دبیرخانه ی ششمین جشنواره ی دانشجویی تئاتر سوره با تکیه بر رعایت اسلوب تهیه ی تئاتر دانشجویی همچنین پیوند فضای دانشجویی به فضای حرفه ای برگزار می کند.
شرایط
این بخش به صورت رقابتی در بین دانشجویان دانشگاه سوره برگزار می شود. تعداد آثار ارسالی متقاضیان شرکت در بخش صحنه حداکثر سه نمایشنامه یاطرح نمایشی است. لازم به ذکراست که تنها یک اثر اجازه ی حضور در مرحله ی بازبینی را خواهد داشت . متقاضیان حضور در این بخش باید دو نسخه از متون خود را به دبیرخانه ی جشنواره تحویل دهند. (همچنین فایل pdf اثر رابه پست الکترونیکی soore.festival@gmail.com ارسال نمایند. ) مهلت ارسال متون تا پایان آذرماه هزار و سیصد و نود و دو خواهد بود و این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست . اسامی پذیرفته شدگان در مرحله ی بازخوانی تا پانزدهم دی ماه هزار و سیصد و نود و دو اعلام می گردد. بازبینی این بخش ) حداقل به مدت پانزده دقیقه ( در نیمه دوم اسفند ماه هزار و سیصد و نود و دو خواهد بود .
بخش نمایش عروسکی
دبیرخانه ی جشنواره در راستای پشتیبانی از گروه های عروسکی و توجه به فعالیت های هنری گوناگون برای به اجرا رسیدن تئاتر عروسکی برگزار می کند.
شرایط
متقاضیان حضور دراین بخش باید دو نسخه از متون یا طرح اجرایی خود را تا هجدهم دی ماه هزار و سیصد و نود و دو به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند. (همچنین فایل pdf اثر را به پست الکترونیکی soore.festival@gmail.com ارسال نمایند .) نتایج بازخوانی متون تا پایان دی ماه هزار و سیصد و نود و دو اعلام می گردد بازبینی آثار در هفته ی آخر فروردین ماه هزار و سیصد و نود و سه خواهد بود.(در این بخش فیلم اجرا نیز برای بازبینی قابل پذیرش است)
بخش نمایشنامه خوانی
این بخش با تاکید بر خوانشگری صحیح نمایشنامه و تناسب این امر با فضا و ماهیت اثر برگزار می شود.
شرایط
متقاضیان حضور در این بخش باید دو نسخه از متون خود را تا هفته ی آخر اسفند هزار و سیصد و نود و دو به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند. (همچنین فایل pdf اثر را به پست الکترونیکی soore.festival@gmail.com ارسال نمایند .) در این بخش تنها نمایشنامه هایی که تالیف دانشجویی باشند پذیرفته خواهد شد . نتایج بازخوانی متون تا پانزدهم فروردین ماه هزار و سیصد و نود و سه اعلام می گردد متقاضیان این بخش باید سه نسخه از فیلم اثر را تا پایان نیمه اول اردیبهشت هزار و سیصد و نود و سه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
بخش مونولوگ
دبیرخانه ی جشنواره با رویکرد خلاقانه دراین حوزه و همچنین توجه به نوآوری های هنرمندانه برگزار میکند.
شرایط
متقاضیان موظفند تا پانزدهم دی ماه هزار و سیصد و نود و دو فایل pdf متون خود را به پست الکترونیکی soore.festival@gmail.com ارسال نمایند . بازبینی این بخش درهفته ی اول بهمن ماه هزار و سیصد و نود و دو خواهد بود.(در این بخش فیلم اجرا نیز برای بازبینی قابل پذیرش است) اجرای آثار این بخش در دهه ی فجر انقلاب اسلامی خواهد بود.
بخش نمایشنامه نویسی (جایزه ی استاد محمد چرمشیر)
دبیرخانه ی ششمین جشنواره ی دانشجویی تئاتر سوره در راستای ارائه نمایشنامه هایی با ساختاری اصولی و پشتیبانی از نویسندگان جوان درعرصه ی نمایشنامه نویسی کشور با دو رویکرد نمایشنامه های تالیفی و نمایشنامه های اقتباسی به صورت بین دانشگاهی برگزار می کند.
شرایط
آثار ارسالی به این بخش نمی بایست پیش از این جایزه ای دریافت کرده باشند و همچنین چاپ یا اجرا شده باشند . تعداد آثار ارسالی هر داوطلب به این بخش حداکثر سه نمایشنامه است در این بخش نمایشنامه ها در دو محور « تآلیفی» و «اقتباسی» داوری خواهند شد.
متقاضیان حضور در این بخش باید سه نسخه از متون خود را تا بیستم فروردین هزار و سیصد و نود و سه به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند. (همچنین فایل pdfاثر را به پست الکترونیکی soore.festival@gmail.com ارسال نمایند) بخش آسمان سوره این بخش با توجه به شناخت استعدادهای تازه ی دانشگاه سوره و نوآوری ها و ابداعات دانشجویی در راستای محیط های اجرایی , ایده های اجرایی و همچنین قالب های اجرایی برگزار می گردد.
شرایط
متقاضیان حضور دراین بخش باید دو نسخه از متون یا طرح اجرایی خود را تا پایان نیمه ی اول فرودین ماه هزار و سیصد و نود و سه به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند. (همچنین فایلpdf اثر را به پست الکترونیکی soore.festival@gmail.com ارسال نمایند) بازبینی آثار در هفته ی اول اردیبهشت برگزار می شود .مدت آثار ارسالی در این بخش باید کم تر از ده دقیقه باشد . این بخش با توجه ویژه به دانشجویان ترم های اول،دوم و سوم دانشگاه سوره برگزار خواهد شد .
بخش تبلیغات
دبیرخانه جشنواره با توجه به امر مهم تبلیغات در تئاتر و معرفی صحیح آثار به مخاطبین برگزار می نماید.
شرایط
این بخش مربوط به مواد تبلیغی ) پوستر،عکس، بروشور و... ( در این جشنواره بوده و به صورت رقابتی برگزار میشود. متقاضیان این بخش موظفند نمونه ی اثر خود را به همراه فایل آن تا دوم خرداد ماه هزار و سیصد و نود و سه به دبیرخانه تحویل دهند . نمایشگاه مواد تبلیغی در ایام برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد .
بخش پژوهش
دبیرخانه جشنواره با درک این موضوع که برای هر اجرایی در صحنه ی تئاتر نیاز به تحلیل و پژوهش اولیه است . خود را ملزم می بیند تا در این بخش بر روی راهکارهای عملی همراه بادیدگاه های علمی دانشجویان تمرکز کند.
شرایط
متقاضیان حضور در این بخش باید فایلpdf چکیده ی مقاله ی خود را تا پانزدهم بهمن ماه هزارو سیصد و نود و دو به پست الکترونیکیsoore.festival@gmail.com ارسال نمایند . چکیده مقالات ارسالی نباید بیشتر از سیصد کلمه باشد . نتایج چکیده ی مقالات ارسال شده تا پایان بهمن ماه اعلام خواهد شد . پذیرفته شدگان مرحله ی اول موظفند سه نسخه از مقاله ی خود را تا پایان فروردین ماه هزار و سیصد و نود و سه به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند .(همچنین فایل pdf اثر رابه پست الکترونیکی soore.festival@gmail.com ارسال نمایند . )
بخش اسکیس صحنه وطراحی لباس
دبیرخانه جشنواره با توجه به اهمیت طراحی صحنه ولباس به صورت بین دانشگاهی برگزار می کند.
شرایط"
دانشجویان باید اسکیس های خود از نمایشنامه های معرفی شده را تا دوم خرداد ماه هزار و سیصد و نود و سه به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند .
نمایشنامه های معرفی شده از سوی دبیرخانه جشنواره:
1-سقف کلیسای جامع نوشته ی آرتور میلر
2-گلدونه خانم نوشته ی اسماعیل خلج
3-گل های شمعدانی نوشته ی محمد یعقوبی
4-پرده خوانی نوشته ی بهرام بیضایی
ارتباط با دبیرخانه
نشانی دبیرخانه : تهران- خ آزادی- بین آذر بایجان و خوش- نبش کوچه کامیاران- دانشگاه سوره
نام شیخه المیاسه، خواهر کوچک امیر قطر و رئیس اداره موزههای قطر امسال به دلیل قدرت خرید کلان موسسه متبوعش، در رتبه نخست این فهرست گرفته که نام او پیش از این و در سال 2011 برای نخستین
بار در رتبه 90 و در سال 2012م در رتبه 11 این فهرست قرار داشت.
اداره موزههای قطر سالانه حدود یک میلیارد دلار صرف گسترش گالریها، برگزاری فستیوالهای فیلم و حمایت از هنر همگانی کرده است. همچنین این اداره حامی مالی نمایشگاه "دیمین هرست" در موزه تیت مدرن در سال گذشته بود که توانست بیش از ۴۶۳ هزار بازدید کننده را به خود جلب کند.
بر اساس فهرست 100 چهره فدرتمند هنری 2013، دیوید زوینر، صاحب چند گالری بزرگ در لندن و نیوریورک و ایوان ویرث، شریک تجاری سابق زوینر، به ترتیب در رتبههای دوم و سوم این فهرست قرار دارند.
به نوشته نشریه آرت ریویو، فهرست ۱۰۰ قدرت هنری دنیا هر ساله توسط یک هیئت داوری شامل ۱۳ داور بینالمللی تهیه و توسط آرت ریویو در ماه نوامبر منتشر میشود. ضمن اینکه اصلیترین ملاک انتخاب افرادی که نام آنها وارد این فهرست میشود، تاثیرگذاری جهانی آنها بر فرآیند تولید هنر و خدماتشان به دنیای هنر طی ۱۲ماه گذشته است.
گفتنی است، سال گذشته رتبه نخست فهرست ۱۰۰ چهره قدرتمند هنری دنیا در اختیار کارولین کریستف باکارگیف، برگزارکننده نمایشگاه تاثیرگذار "داکومنتا ۱۳" در کاسل آلمان بود.
وبلاگ سینگو در بر دارنده مطالب تئاتر به صورت خاص و سایر هنر ها به صورت عام می باشد.
خواهشمندم این وبلاگ را از نظرات خوب و سازنده ی خود دریغ نفرمایید.
با تشکر محمد اکبری زاده کهتکی.